Posted in: Blog

Business-To-Business: Nederland en Duitsland kunnen u helpen uw omzet te verhogen

Amsterdam, ‘s werelds grootste financiële centrum, heeft een kosmopolitische cultuur die de perfecte mix is van oud en nieuw. De stad is een prachtige mix van modern en oud. Elk jaar vinden er in Amsterdam tal van zakelijke evenementen plaats tussen de twee landen. Deze variëren van internationale bedrijven tot lokale bedrijven. Als u het meeste uit uw business-to-business ervaring in Amsterdam wilt halen, moet u overwegen om hier een seminar of workshop te organiseren.

Een business-to-business seminar of workshop kan worden gebruikt om de communicatie tussen de twee landen te verbeteren. De beste manier om een goede relatie te hebben met een bedrijf in welk land dan ook, is door open communicatielijnen te hebben. Dit kan alleen worden bereikt als u regelmatig persoonlijke ontmoetingen heeft. Tijdens deze bijeenkomsten kunt u op een persoonlijker niveau met uw medewerkers praten. U kunt ze ook laten zien hoe ze de technologie in hun respectievelijke kantoren beter kunnen gebruiken. Sommige bedrijven in Nederland en Duitsland sturen hun topmanagers ook naar hun tegenhangers.

Het houden van seminars in Amsterdam of Rotterdam heeft veel voordelen. U dient eerst toestemming te krijgen van de Nederlandse autoriteiten zodat het volgens de gestelde regels kan gaan. U kunt dit het beste doen voordat u begint met het plannen van het seminar, aangezien u wilt dat alles perfect is. Het is een goed idee om een gastspreker op te nemen die de Nederlandse of Duitse nationaliteit heeft, zodat u een specifiek publiek kunt trekken. Aangezien bedrijven in deze landen veel gemeen hebben, is het voor u wellicht gemakkelijker om uw producten en diensten aan hen te verkopen.

Een seminar in Amsterdam kan ook worden gebruikt om de aandacht te trekken van andere bedrijven die in de buurt zijn gevestigd. Ook tijdens het seminarie is een rondleiding langs de bedrijfsfaciliteiten een goed idee. U kunt van de gelegenheid gebruik maken om uw producten en diensten te promoten bij potentiële klanten. Als u met uw presentatie indruk op uw gasten hebt kunnen maken, kunnen ze aankopen gaan doen bij uw bedrijf. Minstens 30% van uw klanten zou bij uw bedrijf moeten kopen, want dat is waar succesvolle bedrijven meestal op vertrouwen. U kunt dus veel geld verdienen met de verkoop van producten.

Het is ook een goed idee om een ander seminarie te organiseren in dezelfde tijd als uw eerste seminarie. De twee evenementen moeten elkaar aanvullen. Hiermee kunt u veel aandacht voor uw bedrijf trekken. U moet uw klanten aanmoedigen om het tweede seminar bij te wonen om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen in uw branche. Mogelijk vinden ze daar ook het product dat ze willen.

Ook wanneer u een business-to-business tussen Nederland en Duitsland voert, is het noodzakelijk om regelmatig trainingen voor uw team te hebben. Deze training moet zich richten op het presenteren van een duidelijk en aantrekkelijk pakket. Op deze manier kunnen uw prospects gemakkelijk het verschil zien tussen de tarieven die u aanrekent in vergelijking met andere bedrijven. Ze zullen kunnen bepalen of ze het zich kunnen veroorloven om zaken met u te doen of niet. Bovendien zouden ze weten wat u moet doen om hun omzet te verhogen.